V-ati gandit vreodata la voi ca la o … gaura de cascaval? Eu am fost obligata sa o fac zilele trecute. E un sentiment de … gol, asa.
Cu sentimentul asta inca prezent, m-am intrebat: OK! Ce parere am eu despre mine? Ca sunt A, B, C , asa si pe dincolo. O combinatie colorata de calitati si defecte . (Ultimele, mult mai putine, desigur
!)
Probabil ca nici nu am putea trai de la un capat la celalalt al vietii fara ne facem ca mai uitam din defecte in favoarea aprecierii momentelor in care stralucim si a intreprinderilor care ne reusesc.
Revenind la defecte, oricat as incerca, nu m-am gandit niciodata ca s-ar putea spune despre mine ca sunt o … gaura. Si inca o gaura de schweitzer, asa cum un europarlamentar italian a avut “amabilitatea” zilele trecute sa ii caracterizeze pe toti romanii si bulgarii: “gaurile din schweitzerul UE”.
Astuia i s-a alaturat un altul, din Olanda, care a spus ca suntem o tara de corupti si ca nu meritam sa fim vreodata membri ai spatiului Schengen.
Stateam si ma uitam la cei doi si ma gandeam ca de 4 ani, de cand particip la fiecare sesiune a Parlamentului European, nu am auzit sa se vorbeasca in termenii astia de vreo alta natie: nici din UE nici din afara ei!
Este pur si simplu de neimaginat sa spuna vreodata cineva despre nemti ca sunt, nu stiu, plictisitori- desi poate sunt sau despre italieni ca sunt delasatori – desi poate sunt. Iar astea ar fi niste epitete soft.
La fel, nu cred ca voi auzi pe cineva spunand in gura mare ca francezii, nemtii, britanicii, grecii, italienii etc, le-au bagat pe gat aparatura de milioane (produsa in tarile lor, desigur) unor tari ca Romania si Bulgaria conditionand cu aceasta intrarea lor in spatiul Schengen- desi poate ca e adevarat.
Noi, romanii, ne criticam pe noi insine cu patos. Si eu zic ca asta e o activitate sanatoasa: ne lamureaste propriile erori si sa ne obliga la introspectie. Dar cand primim un scuipat ca asta in fata, e greu de suportat. Pentru ca orice am spune, iubim Romania.
Si totusi …
Ce anume din felul nostru de a fi, din actiunile noastre, din istoria si prezentul nostru ii determina pe altii- pe vestici, mai ales- sa se simta in largul lor vorbind in felul asta despre romani?
Cum ar trebui sa reactionam in astfel de cazuri?



Thursday, June 9th, 2011, 12:47 am | 



June 9, 2011 at 12:54 am
problema nu cred ca este ca nu stim CUM sa reactionam, ci ca NU REACTIONAM in niciun fel.
ca ne criticam noi pe noi, e una, cand te critica altul… trebuie sa ai o reactie, mai ales ca nici ei nu sunt perfecti.
June 9, 2011 at 3:42 am
Să îi ascultți pe Umberto Bossi și Geert Wilders vorbind despre proiectul european e pur și simplu greșit (pentru că în locul europarlamentarilor eu îi mi-i închipui vorbind pe cei doi). Glasul rațiunii lipsește într-un astfel de dialog. Dincolo de sminteala celor doi, problema noastră rămâne aceeași: ce ne facem cu insuficiențele noastre, cu ineficiența, corupția, cu liderii noștri? Și, desigur, cu complexul nostru de inferioritate?
June 9, 2011 at 8:16 am
A: Nu ideea de Europa era problema mea. Ci faptul ca sunt tari despre care unii isi permit sa spuna orice, si altele care nu au parte de “norocul” asta.
June 9, 2011 at 8:22 am
A: Nu ideea de Europa era preocuparea mea … Ci faptul ca sunt tari despre care unii isi permit sa spuna orice, si altele care nu au parte de “norocul” asta.
June 9, 2011 at 6:02 am
Ce faza! Si europarlamentarii romani ce-au spus?
Cel putin la faza cu coruptia ar fi trebuit sa intervina Severin, sa le explice ca e totul o inscenare, la fel ca in cazul lui Kahn-Strauss…
June 9, 2011 at 8:10 am
Corina si Bogdan: Nu au raspuns punct cu punct mizeriilor si nu cu aceeasi moneda. Dar au fost cativa care au avut reactii foarte rationale si inteligente, bazate pe argumente. La acuzatia unuia ca Ro este corupta ptr ca, uite ce multi vamesi au fost arestati, TRU- Traian Radu Ungureanu l-a intrebat: bun! Si ce ar trebui facut cu un vames corupt? Apoi, au spus ai nostri ca noua ni s-a spus ca criteriile de aderare sunt, printre altele sa cumparam aparatura de sute de mii de euro, am cumparat-o!- nu au precizat de unde
, ca se stie. Nu scrie nicaieri de acest criteriu al coruptiei. Asta e alta mancare de peste. Ideea e cu aparatura asta ca se perimeaza moral. Or, e absurd dupa ce ai bagat atatia bani in ea sa o lasi sa se puna praful pe ea ani de zile! Si apropo de coruptie, e problema de mentalitate in RO care tb schimbata. Nu se va schimba in cateva luni cat o sa stam noi pe tusa cu Schengenul. Ideea asta a peschesului ptr orice. Coruptie exista si in Germania- apropo de scandalul diplomelor de doctor si altele. Justitia functioneaza altfel- adica ne intoarcem iar la oameni si la cumetria specifica balcanilor si latinilor in general. Complicat …
June 9, 2011 at 7:52 am
1. Nu stiu daca neaparat ceva din felul, actiunile si istoria noastra ca natiune ii determina sa ne trateze asa. Atitudinea este, mai degraba, consecinta actiunilor politice al liderilor romani (in tara si afara), a compromisurilor la care au fost obligati (sau nu), a balbaielilor de guvernare, a penibilitatilor unor europarlamentari romani care nu au ce cauta in forul european, a marketingului prost (sau inexistent) de tara…
2. Noi, cetatenii, nu putem decat sa ne simtim jigniti. Nu stiu daca putem face si ceva care sa conteze ca atitudine. De fapt, noi ne simtim de doua ori ultragiati: de afirmatii (pe alocuri calomnioase) si de lipsa de reactie a mai marilor.
June 9, 2011 at 10:18 am
Dana: cred ca putem face ceva, la nivel de individ, care pe termen lung sa aiba efect la nivel general: in relatia su strainii sa impunem prin actiunile si atitudinea noastra respect. Sa uitam de mistocareala si aproximarea “tipic” romanesti, care numai deservicii ne aduc.
June 9, 2011 at 8:07 am
Nu avem cum sa ne simtim jigniti din moment ce noi, ca natie, ca tara, ne opunem total si irevocabil la tot ceea ce presupune comunitatea europeana. Austriacl isi da demisia cand e prins cu mata-n sac, al nostru urla ca e inscenare.Ei faccontroale la granita, isi aresteaza parlamentari si oameni de afaceri deopotriva, noi le dam imunitate extinsa parlamentarilor. Ai nostri fura de zor si cand sunt prinsi rad berbeceste, ca Becali, ai lor cauta sa fie corecti, pentru ca atlfel este moarte politica.
De aceea nu avem de ce sa ne simtim suparati, frustrati, jigniti. S-a pus degetul pe rana. Cine spune altceva sufera de prea mult patriotism prost aplicat!
June 9, 2011 at 9:09 am
1- Nu ţi-a băgat nimeni forţat aparatură pe gât. Prima oară ţi-a corupt gigelul politic, şia apoi ţi-a vândut căcat la preţ de aur.
2-Nu cred că România merită să intre-n UE ACUM . Uită-te la ţările europene şi uită-te la ROmânia ( nu-i aşa că parcă lipsesc câteva chestii ) – HAI FII SINCERĂ .
—————————–
3- La broscar, când vorbeşte de corupţie şi mafie, tura viitoare spunei : Scampia, Moggi, scandalo Parmalat, Rubi, spazzatura a Napoli şi altele – dacă vrei continuu enumerarea cazurilor în care au dovedit cât sunt de incoruptibili
Sau cumpără dimineaţa vreo 3-4 ziare italiene, ia o caricocă – şi subliniază nişe titluri ( chiar acuma e un alt scandal legat de cumpărarea meciurilor de fotbal şi pariuri ).
Spune-le la broscar să se uite sub patul lor, că şi acolo s-a kkt pisica.
June 9, 2011 at 10:11 am
kekee: mie imi spui? dar nimeni nu zice in plen ca italienii sunt mafioti sau, ma rog, ca sunt “gaurile din cascavalul UE”.
June 9, 2011 at 10:13 am
kekee: pai daca e sa nu fi meritat, nu merita in 2007. Granitele sunt libere de atunci. Problema acum este ca daca intram in Schengen tb sa asiguram granitele externe ale UE- adica sa fim vigilenti la ce intra in UE din afara ei. PE bune, Africa da navala in UE, dar nu prin RO, ci prin Italia si Franta! Singura parte buna in amanarea asta este ca sunt presate autoritatile romane sa ia masuri anti-coruptie.
June 9, 2011 at 9:36 am
Ce pot să spun și merităm să ni se întâmple. Și am impresia că au și dreptate.
June 9, 2011 at 9:59 am
coolnewz, e la mintea cocosului ca daca vrei sa intri in Schengen, unde e circulatie libera, trebuie sa asiguri o anumit nivel de securitate. Aparatura, singura, nu asigura nimic.
Si da, ai dreptate, asta a fost criteriul mentionat. Trebuia scris ca la tampiti – pentru ca asta suntem – ca trebuie sa si fim curati, nu?
Dupa cum au declarat: se amana nedeterminat aderarea la Schengen in ciuda indeplinirii conditiilor tehnice. Au fost prea blanzi ca sa spuna ca nu s-au indeplinit cele umane. Poate daca spuneau clar de ce, acum nu mai plangeam ca “baietii rai” nu ne lasa in Schengen si stateam frumusel, cu nasul in pamant, cum meritam!
June 9, 2011 at 10:09 am
zack: nu e chiar asa. Sunt state in Schengen care nu au aparatura atat de scumpa. Cred ce o naivitate sa credem ca Schengenul asta e un cadou care ni se face. Ca si intrarea in UE. Nu, le platim pe amandoua cu varf si indesat iar vechile state membre ies in profit. In euro. Apoi, cumva nu este deja libera circulatie? Nu cumva tiganii/ ca astia sunt marea temere in Franta, Italia, M Britanie si Danemarca/ sunt prezenti in UE cu mult inainte de 2007/ intrarea noastra in UE nu de cea in Schengen?
June 9, 2011 at 10:18 am
coolnewz: Nu putem compensa gradul de simplitate al aparaturii cu oamenii intransigenti si incoruptibili. Putea oare Romania sa spuna ca ne descurcam cu aparatura mai ieftina pentru ca avem oameni buni la granite? Ma indoiesc! Daca ziceam asa ceva, ne sarea Europa in cap in 2 pasi si 3 miscari!!!
Si nu de tigani le e teama lor. Asta este palbabil la nivelul populatiei si politicul, ca peste tot, bate moneda pe treaba asta.
Insa interesele sunt economice si de siguranta. Trec de constanta droguri, marfuri = evaziune fiscala, imigrare ilegala, toate care costa de mii de ori mai mult decat problema tiganeasca. Imagineaza-ti cum ar fi ca in Constanta sa apara o bomba nucleara, mascata sub marfa ilegala si vamesul romans a inchida ochii pentru 1000 de euro, ca doar ce, n-o sa saraceasca UE din un container cu adidasi din China! Doua zile mai tarziu, la Bruxelles, face bum! Se duce dracu’ uniunea europeana! Bine-ar fi asta?!?!? Nu cred!
June 9, 2011 at 10:27 am
zack: sigur, sunt foarte serioase aspectele astea pe care le atingi.
June 9, 2011 at 10:30 am
coolnewz: Si atunci care este rostul discutiei despre ce si cum am facut, despre cum nu ne lasa in Schengen, despre de unde am fost pacaliti (sau nu) sa luam echipamentele, de ce sa lansam o diversiune pe tema asta, cand ne stim cu mustele pe caciula? E ipocrizie crasa!
June 9, 2011 at 10:41 am
zack: nu, nu este ipocrizie. Daca tu ai de pregatit un examen si ti se spune ca testele sunt A, B, C si la examen te trezesti si cu un al patrulea test D, este OK? Situatia asta este. Daca ni se cere corectitudine trebuie sa ne fie oferit un cadru corect. Or corect ar fi fost- ca aici nu facem discutii, aderarea asta se face in baza unor documente- ca in documentele alea sa fi fost scris negru pe alb ca si coruptia este un criteriu. Si atunci stiam ce e de facut. Poate nici nu ne mai agitam sa aderam acum, ci in cativa ani. Care-i graba? Sunt si alte SM care nu sunt membre.
June 9, 2011 at 10:38 am
Nu vreau sa fiu rau dar ne-am facut-o cu mana noastra. de la tigani pana la prestatia noastra ca stat european… totul ne-a facut sa fim niste paria ai UE… oaia neagra a Europei.
June 9, 2011 at 10:48 am
Soacra: italienii sunt de departe cei mai indisciplinati si mai neseriosi din PE. Chiulesc pe capete, nu sunt informati, nu citesc documentele etc. Romanii au in institutiile europene o echipa onorabila. P.S- nu imi amintiti de Severin. A fost o dezamagire pentru noi toti si nu este un caz reprezentativ.
June 9, 2011 at 10:46 am
Vis-a-vis de africanii care invadează Europa prin Italia greşeşti.
Sunt de două tipuri – din Libia – sunt refugiaţi de război – un dram de umanitate merită .
- din alte ţări – care ACUM sunt indentificaţi şi apoi trimişi acasă.
———–
Situaţia actuală e rezultatul a DOUĂZECI DE ANI DE PROSTIE ŞI IMBECILITATE A GUVERNĂRILOR României.
România involuează .
————
Ştii scara aia a dezvoltării speciei umane de la neanderthal până la homo sapiens.
Românii au luat-o înapoi.
Asta e – dejaba ne ascundem după deget.
June 9, 2011 at 10:55 am
kekee: Doar romanii au luat-o in jos?
Mi-e teama ca noi, ca specie, urcam o treapta si coboram doua. Asta pare ca e ritmul evolutiei …
June 9, 2011 at 10:50 am
coolnewz, inteleg ce zici, dar privesti problema mult prea simplu.
E prostie din partea noastra sa credem ca nu e nevoie sa eliminam coruptia ca sa intram in Schengen. Nu stiu despre altii, dar mie mi se pare absolut logic si corect ca aceasta plaga sa fie redusa la un nivel care nu ne mai afecteaza si sa fie un criteriu luat in calcul. Da, de acord, pe principiul testului enuntat de tine, trebuia sa fie trecut si aspectul asta. Nu l-au facut, dar sa ne legam de niste tehnicalitati mi se pare mult prea mult. Dupa cum au zis si ei, am indeplinit conditiile tehnice. S-au razgandit. E dreptul lor, pentru ca e clubul lor, e securitata lor. Acum doar n-o sa accepte sa bagam in Schengen bombe si alte alea pentru ca au uitat sa scrie ca e important sa nu fie coruptie…. e absurd, e stupid!
Acum poate si europenii isi vor da seama cu ce tampiti au de a face si urmatoarele procese vor fi specificate la sange… sa vedem atunci pe unde scoatem camasa cand iti vine criteriu de aderare: nici un produs sa nu mai intre in tara nevamuit, coruptia sa fie eliminata complet etc… ei s-au bazat ca suntem de bun simt, noi ne-am dat cu firma-n cap! Ca intotdeauna…
June 9, 2011 at 10:58 am
Zack: da, o privesc strict tehnic. Adica UE abia acum a aflat cata coruptie e in RO, dupa ce am cumparat toata aparatura, dupa ce le-am vandut pe doi lei bancile, companiile energetice ….? Oare abia acum a aflat? Bai frate, nu se poate sa ai doar tu profit!
June 9, 2011 at 10:50 am
$ coolnewz
DA, dar ROmânia cam copiază la examenele alea .
———–
Hai fii sinceră , chiar poţi pune pe aceeaşi treaptă România cu alte state europene?
Suntem vai de curul nostru.
Un popor imbecilizat VOIT ( că ideea e să fie câte de prost şi uşor de minţit poporul ) şi ieftin ( cu 100.000 de euro cumperi un politician de prim rang ).
June 9, 2011 at 11:02 am
Trebuie să recunosc că ai dreptate .
Însă la capitolul involuţie ROmânia e prima – o face cu cea mai mare viteză.
June 9, 2011 at 11:04 am
$ cool
Păi da, dacă eşti ieftin şi prost ca un macac – normal că-ţi vând abacuri în loc de calculatoare .
Doar nu voi fi prost să-ţi dau calculatoare – nici măcar nu ai ce face cu ele – că eşti macac.
June 9, 2011 at 11:06 am
kekee are dreptate! aici am picat de prosti! dar nu e vina aluia care cere, ci a aluia care da, stii? a mers de cand lumea! ei au cerut sa avem echipamente scumpe si noi asta le-am dat.
aaaaa, ca n-am fost suficienti de prevazatori – ci prosti ca un macac – sa ne dam seama de dinainte ca nu putem intra in Schengen cu coruptia in frunte e o alta treaba. Si nu suntem decat noi vinovati!
June 9, 2011 at 11:33 am
zack: suntem mici si, probabil, cam gogomani, usor coruptibili… La naiba, si Elvetia, si Monaco sunt mici, mult mai mici! si nu isi bate nimeni joc de ei in halu asta …
June 9, 2011 at 11:37 am
mrrrrrrrrr
June 9, 2011 at 11:37 am
suntem vinovaţi, atunci hai să-i lăsăm să se cace capu-n nostru, nu?
June 9, 2011 at 11:39 am
m-am nervat şi iote scriu aiurea!
June 9, 2011 at 12:48 pm
coolnewz, nici elvetia si nici monaco n-au avut toti vamesii de la granita ridicati de politie. cand te bagi in laturi, sa nu te plangi ca te mananca porcii!
gg, suntem vinovati ca nu avem grija de noi sa ne fie bine. sa nu ne mire cand altii se caca’n capul nostru. pana cand nu avem cu ce demonstra ca se inseala, nu suntem decat lupul moralist!
June 9, 2011 at 12:49 pm
Mda, iara o discutie temperamentoasa.
M-am uitat aseara la un film, o serie iubita in Germania. Cine era ingrijitoarea, la negru, a unui bolnav de dementa neamt? O bulgaroaica. In alte episoade ale aceleiasi serii, traficantii de copii cersetori erau romani. In alta serie prostituatele, aduse si ele de nu-sh ce benzi erau romance..
Ce vreau sa zic? Ca cam asa se creaza o imagine asupra “gaurilor” din schweizerul mult apreciat. Si ca NU e departe de realitate, aceasta imagine.
Ce ma intereseaza pe mine, neamt ca in Romania sunt mestesugari, artisti, natura spectaculoasa, cand pe mine ma agaseaza cersatorii sau hotii romani de prin magazine…
Si, atat timp cat Romania bate la usa respectiv cerseste intrarea in EU/Schengen, pai frate, te tin la usa pana am chef. Asa as face si cu un musafir care stiu ca mai “pune” si mana cand e lasat in casa….
Din satul meu mioritic din Botosani au plecat aproape toti in Spania, Italia, in EUROPA. Barbatii lucreaza in “constructii”. femeile “au grija de batrani”. In ultimul an o astefl de fata a fost omorata de un “client” in Italia. Se prostitua de fapt. Si multe din “fetele nostre” se ocupa cu asta. Eu zic sa fim realisti si sa nu ne burzuluim prea tare cand “aflam” cum suntem perceputi de ceilalti care n-au nici un motiv sa se emotioneze in fata puternicului spirit carpato-danubiano-pontic. Sic!
June 9, 2011 at 1:42 pm
$ cool
Şi chestia asta între state e ca-ntre oameni în viaţa de zi cu zi.
Eşti unul care MUNCEŞTE şi GÂNDEŞTE – nu îşi bate s-la nimeni de tine – că nu are curaj, ştiind că vei riposta, şi că va suporta nişte consecinţe.
Dacă eşti unul care LENEVEŞTE şi NU-ŞI BATE CAPUL – e normal că vei fi tratat ca un nimic. Dejaba te vei oţărâ când vei fi jignit – pentru că ai demonstrat că NU VALOREZI NIMIC.
—-
Eu când văd un cerşetor, nu-l bag în seamă. Dacă stă la cerşit în faţa uşii mele – chem poliţia, să-l ia să nu mă incomodeze.
Ideea e :
MUNCEŞTE şi GÂDEŞTE şi vei fi respectat !
June 9, 2011 at 2:07 pm
coolnewz, kekee a reusit sa explice in un mod plastic si foarte palpabil ce iti spuneam eu mai sus! complet de acord! intai dovedesi ce poti, dupa aia ceri sa iti fie recunoscut dreptul!
June 9, 2011 at 2:29 pm
Acum cativa ani un politician italian s-a exteriorizat “necorespunzator” cu privire la turistii nemti (ca sunt grasi si nepoliticosi, plini de ei, cam pe-acilea batea). Nu mai stiu date exacte ale povestii insa din cate imi amintesc a trebuit sa isi ceara ofical scuze. De ce? Pentru ca nemtisorii i-au pus, direct sau indirect, sub nasuc numarul turistilor nemti si a banilor pe care ii aduc in Italia acesti turisti, porci sau nu, fiecare dupa puterile lui.
Deci, asta a fost argumentul in efectul final, nu Goethe, sau alti “looseri”, sau ceafa de porc pe varza murata, argumente pe care le aducem noi, ca romani, in multe discutii de aceeasi natura (Eminescu, miteti,sarmale si Miorita).
June 9, 2011 at 3:39 pm
punem pariu ca daca niste putori de politicieni romani cer o statistica cu contributia migrantilor romani la PIB-ul vechilor state membre iese de niste scuze?
June 9, 2011 at 2:37 pm
Bai, dar chestia cu gaura poate fi interpretata si pozitiv la urma urmei: suntem o gaura, deci le lipsim in schweizer. Aceasta gaura va fi umpluta cand vom adera la Schengen. Are sens ce spun?!
June 9, 2011 at 2:39 pm
Corina, are, da’ altfel decat te gandeai. Suntem gaura din sveiter si ei n-au cum sa umple gaura cu gaura, intelegi ce zic? Deci trebe altcineva sa umple gaura, si aia nu suntem noi. Sunt altii. Cine? Nu stiu… da’ nu noi!
June 9, 2011 at 3:37 pm
Cool, amuzant postul, asa cum imi place mie.
Si trist.
Aia dreapta : rar indrazneste cineva sa zica ceva rau de Israel ca e catalogat antisemit, iuda,insigator si eventual amenintat. Egou-ul patriotic al dansilor e hranit cu gadilituri politice subtile, altfel cei care critica sau jignesc risca sa si-o ia pe coaja….
De SUA, la fel, marile jigniri se refera la hamburgeri si nu la foamea corporatista care se intinde in lume ca un paianjen
Da, de tarile astea parlite ca Ro si Bulgaria, poa sa zica cine ce vrea…..
June 9, 2011 at 3:51 pm
pun pariu ca putorile nu vor cere o astfel de statistica.
June 9, 2011 at 3:58 pm
@Coolnews: ceea ce vroiam sa spun, inainte ca discutia asta sa devina un mic incendiu, este ca declaratiile celor doi trebuie luate cu multa sare si piper, avand in vedere jucariile ideologice cu care se joaca fiecare la el acasa. “Proiectul european” pentru a face si mai vizibil contrastul.
Pentru ca toata lumea vorbeste aici despre cat de multe bube avem in cap, si au dreptate sa o faca, dar nimeni nu spune nimic despre partea mai putin vizibila a acestei probleme, despre cat de inchistate, defensive si, la o adica, cat de xenofobe au devenit tarile astea doua. Si nu doar acestea, dar discutia asta altadata.
De ce tocmai noi? La nivel putin mai extins, nu suntem doar noi. Ultimul lucru pe care mi l-as dori, mie sau oricui, este sa fie musulman sau tigan in Europa zilelor astora. Dar revenind la Bulgaria si Romania, este o perceptie pe care, in buna masura, am scapat-o de sub control. Vom fi oaia neagra, tapul ispasitor, vinovatul de serviciu al esecului UE multa vreme de acum incolo, oricat de multe am face si oricat de bine le-am face. Asta nu inseamna, desigur, ca nu merita sa incercam.
June 9, 2011 at 4:14 pm
A: exact asta este si perceptia mea.
June 9, 2011 at 4:27 pm
@ coolnews
1- Mă simt ONORAT să contribui la PIB-ul ţării adoptive !
Asta pentru că în schimbul impozitelor care le plătesc ÎMI OFERĂ O VIAŢĂ DECENTĂ ( nu perfectă, doar decentă ) , negată de ROmânia.
2- Putorile alea întradevăr, pot să arate o statistică cu cantitatea de PIB produsă de CETĂŢENII CARE S-AU SĂTURAT DE EI – şi au fugit de-acasă.
3- Putorile alea nu pot să ceară scuze ÎN NUMELE MEU – pentru că şi-au pierdut acest drept. L-au pierdut deoarece SUNT DOBITOCI şi pentru ei au primat interesele personale, în faţa celor a poporului căruia i-au CERŞIT voturile.
4- La 90 % din putorile alea le explic cel puţin o duzină de motive pentru care merită o flegmă-n faţă ( ca să nu vorbesc de puşcărie ).
ps.
Mi-a plăcut enorm când nu-mi amintesc care IMBECIL ANGRAMAT din parlamentul ROmâniei vroia să impoziteze veniturile românilor din străinătate.
Ce foc de tabără ar fi ieşit din paşapoartele românilor care ar fi renunţat la ” mândria ” de a fi român şi de a fi dublu impozitat.
pps.
Hai coolniuzo, recunoaşte că 50 % din parlamentari sunt ANALFABEŢI sau hai să zicem ştiu să scrie şi să citească , dar nu-i duce capul la mai mult.
June 9, 2011 at 10:58 pm
kekee si zack: mdeah … si eu ma simt bine in Germania si fug cat pot de Romania. Adica o iubesc, dar de la distanta…Cum sa zic … Ne-a cam tratat ca o mamika vitrega Romanika, ce sa zic …
June 9, 2011 at 4:33 pm
coolnewz, exemplul tau, cu cat contribuie unii si altii la PIB-ul tarilor, este inutil. Ar face mai mult rau pentru ca s-ar vedea CAT de mult si-au dorit oamenii aia sa plece.
Sentimentul patriotard nu isi are locul acum, aici, in acest context. Discutam despre sentimente patriotice in momentul in care romanul este oprit pe autostrada numai pentru ca e roman si i se verifica, fara sa gaseasca nimic, portbagajul. Pana atunci, motivele pentru care ei discuta asa de noi sunt clare si justificate. Daca tie ti-ar intra hotul in casa, tot asa ai vorbi de el!
June 9, 2011 at 4:45 pm
Putorilor ălora de politicieni ar trebui să li se aducă aminte ZILNIC că ei sunt ALEŞI ai poporului ŞI NU STĂPÂNI ai poporului cum cred ei .
June 9, 2011 at 5:41 pm
kekee, de aia eu ma enervez eu cand oamenii zic: da, ii pedepsim, ii votam pe ceilalti. care fac la fel si care sunt pedepsiti la fel! nu… cand sunt acolo, pusi la treaba. presa pe ei (da’ nu aia cu interese politice) alte fenomene. poate ar trebui si impuscati unul sau 2, sa se invete mine!
June 9, 2011 at 6:20 pm
Coolnewz , ideea este ca daca romaniiii vor reactiona in vreun fel o vor face fara tact. Gandeste-te cine ne reprezinta in Parlamentul European, EBA, Becali, Vadim , Tokes. Oare astia chiar ne reprezinta? Eu nu ma simt reprezentat avolo, nu ma regasesc in nimeni din grupul europarlamentarilor romani.
June 9, 2011 at 11:02 pm
cartim: nu astia ne reprezinta in PE. EBA- care se remarca DOAR prin buzele ei ca niste carnaciori invinetiti. In rest, ca si Becali si Vadim este invizibila acolo. Macovei, Preda, Rovana Plumb, Ticau,TRU, MArinescu, Pascu, …cel putin jumate din delegatia Romaniei e formata din oameni peste media parlamentarilor din tara.
June 9, 2011 at 7:31 pm
Mda, politică.
Nu mă interesează atâta timp cât muncesc de mai bine de-o săptămână pro bono și aflu despre mine lucruri neadevărate, din partea unora care nu-și cunosc meseria.
Întâi trebuie să ne rezolvăm problemele de acasă, pentru ca să avem apoi curajul să ne cerem respectați în Europa.
Simplu!
Și da, au dreptate: la nivel reprezentativ, suntem percepuți ca fiind găunoși. Iar în cel personal, n-au ei timp să ne cunoască. Și nici interes. Nici nu-i poți blama pentru asta.
June 9, 2011 at 11:05 pm
SLVC: ce se intampla doctore
? Ce-ti facura aia de “nu isi stiu meseria”?
June 9, 2011 at 9:53 pm
Pe lângă evidentele defecte ale celor două popoare (să nu uităm că totuși țări ce au plecat de la același start cu noi acum vreo 21 de ani, acum sunt mult mai departe) și tocmai lipsa de reacție.
Reacție nu din partea noastră doar, ci și din partea UE, care ar trebui să blameze anumite reacții.
Dar, evident, românii vor înghiți în sec, vor tăcea pe față și înjura pe la spate. Oficialii noștri de la externe, ambasade și din Parlamentul European vor continua să zâmbească tâmp și să încerce cât mai mult să nu deranjeze, eventual puțin pupincurism… (oare nu așa fac și restul românilor când sunt tratați necurespunzător?)
Orice, înafară de ce ar face orice stat normal: ar cere întâi scuze pe cale diplomatică, iar apoi, dacă acuzațiile sunt prea grave, vor cere despăgubiri pentru efectele imaginii negative (cum face Spania cu Germania pentru faza cu E. Coli).
June 12, 2011 at 8:56 am
Suntem supusii de la marginea imperiului si asa vom fi tratati intotdeauna. Care imperiu? Roman, Otoman, Austro-Ungar, Ţarist, UE… Am uitat ceva ?!
June 12, 2011 at 9:46 am
Zina: Mda … Cam asta-i realiteatea …
Trackbacks
June 10, 2011 at 8:02 am
July 1, 2011 at 8:23 pm